از فرصت ها استفاده کن قبل از آنکه موجب اندوه شود. امام علی (ع)

باغدار هستید؟ مرجعی برای آموزش شما ورود به باغ شهری

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

انواع و اقسام درخت گردو در ایران

انواع گردو در ایران

1-نهال گردو محلی استان فارس (بوانات) : گردو در اکثر مناطق کشور قابل کشت میباشد و دارای طبعی کوهستانی و نیمه کوهستانی است ، ارتفاع آن به بیش از ۳۰ متر میرسد و بعد از سال پنجم به بار مینشیند و از مرغوبترین گردوهای ایرانی است. در نتایج تحقیقات جهاد دانشگاهی به عنوان بهترین گردوی ایران ( از نظر چربی و درصد مغز به پوست ) نام برده شده و محصول ان نیز به قیمت بالاتری به فروش میرسد.

ادامه مطلب...
۱۱ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۱۰ ۰ نظر
تعداد بازدید: ۲۹۹۶۷

راهنمای کاشت درختان میوه

در کاشت درختان میوه باید نکاتی را رعایت کرد. از جمله اینکه این درختان معمولا پیوندی هستند یعنی یک گیاه با میوه خوب و مشخصات مورد نظر ما روی یک گیاه دیگر که ریشه های قوی دارد یا بومی منطقه ماست پیوند زده می شود تا خصوصیات مورد نظر ما از نظر مثلا میوه خوب یا آفات کمتر یا … در کنار ریشه‌های قوی برای ما تجلی پیدا بکند.

 

محل پیوند کاملا روی گیاه و معمولا در درختان میوه سردسیری در ارتفاع ۱۵ یا ۲۰ سانتیمتری پایین گیاه قابل مشاهده است. این محل جایی است گیاه دومی روی گیاه اولی وصل شده است.

 

نکته مهم در کاشت درختان پیوندی این است که محل پیوند باید بالاتر از سطح خاک قرار گیرد. در صورتی که پیوند زیر خاک بماند در سالهای آتی که شاخه‌ها وجوانه‌های جانبی تولید می شوند معلوم نخواهد بود که این شاخه متعلق به پایه است یا پیوند؟ چرا این نکته اهمیت دارد؟ زیرا شما به عنوان باغبان باید شاخه‌های روییده از پایه را قطع کنید. چرا که این شاخه‌ها خصوصیات خوب پیوند را ندارند و باعث تلف شدن انرژی کلی هم خواهند شد.

 

ادامه مطلب...
۰۴ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۵ ۲ نظر
تعداد بازدید: ۳۵۷۵۲

همه چیز در مورد پیوند درخت گردو (ازدیاد گردوی پیوندی)

گردوی بوانات

الف) تولید پایه بذری:

1- آماده سازی بذر برای کاشت:
بذرها را از درختانی انتخاب نمود که سالم، دارای قدرت رشد خوب وترجیحا زودبارده باشند. سوراخ قاعده پوست چوبی دانه ها باید تا حد امکان بسته تر باشد. درصدمغز (نسبت مغز به پوست) باید بالای 50 درصد باشد. ضخامت پوسته چوبی باید متوسط تا ضخیم باشد. مغز گردو باید به رنگ کرم روشن، فاقدفرورفتگی های فراوان و دارای طعم ومزه خوب باشد و به آسانی از پوسته چوبی و دیواره های داخلی جدا شود(اصطلاحا سوزنی نباشد). بذرهای گردو برای جوانه زنی نیازمند سپری کردن یک دوره سرمائی می باشند که این نیاز سرمائی با قرارگیری آنها بمدت 8-6 هفته در دمای حدود 5 درجه (دمای یخچال) در شرایط مطلوب برطرف می شود. درطول این دوره ، از خشک شدن بذرها ، باید جلوگیری شود .هوای کافی باید به بذرها برسد.
پس از این عملیات بذرها آماده کاشت می باشند.

ادامه مطلب...
۰۴ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۳۵ ۳ نظر
تعداد بازدید: ۶۴۷۴۸

همه چیز در مورد کاشت درخت گردو با بذر[جدید]


درخت گردو
نام لاتین: Walnut Trees
نام علمی: Juglans spp
درخت گردو یکی از درختان بسیار با ارزش است که علاوه بر جنبه زینتی که دارد محصولات خوراکی ارزشمندی نیز تولید می‌کند. درخت گردوی بالغ می‌تواند به ارتفاع 30 متر رشد کند. کاشت درخت گردو با استفاده از بذر کار آسانی است ولی قبل از کاشت باید بذرها در معرض سرما قرار بگیرند تا خواب بذر شکسته شود.
چگونگی کاشت بذر گردو

ادامه مطلب...
۰۳ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۳ ۱۸ نظر
تعداد بازدید: ۶۹۶۱۸