از فرصت ها استفاده کن قبل از آنکه موجب اندوه شود. امام علی (ع)

باغدار هستید؟ مرجعی برای آموزش شما ورود به باغ شهری

۳۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

کاشت انگور زمین مناسب برای درخت انگور ، مراقبت و نگهداری باغات انگور


  • این مقاله صرفا یک مطلب عمومی است اگر به صورت تخصصی و حرفه ای قصد باغداری درخت انگور را دارید و این که قصد تاسیس باغ انگور را دارید کتاب سیر تا پیاز درخت انگور برای شماست.
  • سیر تا پیاز درخت انگور برای باغداری درخت گردو لازم است، هر فردی که در حوزه درخت انگور فعالیت می کند و یا قصد احداث باغ انگور را دارد باید بداند که دنیای باغداری این درخت چه میگذرد و با شیوه های باغداری و نکات اختصاصی این درخت آشنا شود.

در صورتی که شما قصد احداث باغ انگور را دارید کتاب سیر تا پیاز درخت انگور شما را برای یک شروع قوی آماده می کند و دیدگاه شما را نسبت به این درخت تغییر خواهد داد.

برای مطالعه جزییات کتاب روی تصویر زیر کلیک کنید

 

کتاب سیر تا پیاز درخت انگور

 


 

 

۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۰۶ ۳۹ نظر
تعداد بازدید: ۵۴۱۶۱

خواص انواع خشکبار


خواص بادام هندی
کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل‌های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است. این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل است که در پایین یا زیر میوه‌ی درختی که بل ...

ادامه مطلب...
۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۵۵ ۰ نظر
تعداد بازدید: ۴۵۶۱

از سیر تا پیاز درخت گردو! (مطلب محبوب سایت )

سلام خدمت شما باغدار محترم 

بازدید شما از وبسایت تخصصی گردوی بوانات باعث افتخار ماست.

 

با بازدید از 70 منطقه کشور و به پشتوانه تخصص و تجربه هنوز معتقدیم  در ابتدای مسیر آبادانی کشور هستیم و با امید به قشر فهمیده و با سواد باغدار بتوانیم میهنی بهتر-آباد تر و سرسبز داشته باشیم . 

کتاب سیر تا پیاز درخت گردو برای باغداری درخت گردو لازم است، هر فردی که در حوزه درخت گردو فعالیت می کند و یا قصد احداث باغ گردو را دارد باید بداند که دنیای باغداری این درخت چه میگذرد و با شیوه های باغداری و نکات اختصاصی این درخت آشنا شود.

در صورتی که شما قصد احداث باغ گردو را دارید کتاب سیر تا پیاز درخت گردو شما را برای یک شروع قوی آماده می کند و دیدگاه شما را نسبت به این درخت تغییر خواهد داد.


مرجعی برای باغداری درخت گردو به زبان ساده که همه ی باغداران می توانند از آن استفاده کنند.

باغداری از شیوه های سنتی خارج شده است و برای فعالیت در این حوزه بایستی حرفه ای و با آگاهی اقدام و به نتایج عالی دست یافت.

سناریو دیگر برای افرادی است که باغی را در سالیان گذشته احداث نموده اند و هم اکنون برای آگاهی بیشتر نیاز به منبعی دقیق با اطلاعات صحیح دارند، کتاب سیر تا پیاز درخت گردو میتواند بهترین راهنمای شما باشد.

شما نیاز دارید با همه ی اطلاعات درباره درخت گردو که در ادامه توضیحات مربوط به سرفصل ها داده خواهد شد آشنا شوید، فرقی نمی کند که شما یک باغدار هستید و یا اینکه قصد احداث باغ گردو را دارید و یا حتی چند درخت در حیاط دارید شما با مطالعه این اثر به موضوعات استاندارد و تجربیات دست پیدا خواهید کرد که در زمان های مختلف برای مدیریت درختان گردو تصمیم بگیرید از کاشت و آبیاری تا هرس و مبارزه با آفات و بیماری ها و صد ها نکته دیگر که در این مجموعه آموزشی به آن پرداخته شده است.

 

برای مطالعه این اثر ارزشمند اینجا کلیک کنید

 

ادامه مطلب...
۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۳۰ ۲۱۴ نظر
تعداد بازدید: ۳۴۶۲۵۶

آیا می توان از مغز کار بیشتری کشید؟


اگر نمی توانید کار بیشتری از مغزتان بکشید، اگر نمی توانید تمام وقت با تمرکز کامل کار کنید، خصوصا زمانی که خسته و تنبل شده اید، در سایت [گردوی بوانات] چند توصیه کوتاه داریم
دو استراتژی (روش) تایید شده برای افزایش کارایی سیستم عصبی وجود دارد. استراتژی اول تمرکز است، که البته کاری بس مشکل است. این کار با فشار آوردن به مغزتان برای ماندن روی یک کار و فکر نکردن به سایر موارد، متفاوت است. هنگام تمرکز، ذهن شما توانایی جمع آوری ابزارهای مورد نیاز برای حل مشکلات پیچیده را دارد. در حقیقت، تمرکز شدید شاید یکی از دلایل توانایی های غیر عادی دانشمندان بزرگ در محاسبات پیچیده و به خاطر سپردن مطالب فراوان باشد.
روش دوم در ادمه ...
ادامه مطلب...
۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۵ ۰ نظر
تعداد بازدید: ۳۵۱۴

علل سیاه شدن مغز گردو و روش‌های کنترل آن

 

 

معضل بزرگی که کیفیت گردو را تهدید می‌کند و باعث صدمه و خسارت به آن می‌گردد، مسئله سرختگی یا سیاه شدن مغز گردو می‌باشد. عوامل سوختگی یا سیه شدن به شرح زیر است:

1-  بیماری بلایت گردو

2-  کرم مغز خوار گردو

3-  عوامل ژنتیکی و نوع رقم انتخابی

4-  عوامل محیطی (تاثیر دما، آب و هوا، رطوبت و نور)

5-  تغذیه و کود‌دهی

6-  زمان برداشت و روش برداشت

7-  نحوه خشک کردن

8-  آبیاری

ادامه مطلب...
۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۰۴ ۱۰ نظر
تعداد بازدید: ۹۲۸۵۷

برنج و یه عالمه خاصیت

برنج گیاهی است یکسله که ارتفاع آن تا 1/5 متر میرسد ودر مناطق گرم و مرطوب و پرآب می روید . ساقه آن راست و برگهای آن بزرگ و نوک تیز است . هر سنبلک برنج دارای دنباله کوتاه و یک گل درد . میوه آن بشکل خوشه ای متشکل از سنبلک ها درانتهای ساقه قرار درد و یک دانه برنج در آن است شلتوک می نامند . برنج از غلات مهم است و تقریبا غذای اصلی نصف مردم کره زمین می باشد و منشا برنج از آسیا است و در حدود 3000 سال قبل از میلاد در هند و چین زراعت می شده است . برنج بعدا از آسیا به ژاپن ، سبلان و دیگر نقاط استوایی کره زمین راه یافت و در قرت هفتم میلادی مصریان نیز شروع به کشت آن کردند .
برنج انواع مختلف درد و این انواع را تا حدود 150 نوع مختلف تخمین می زنند . نمونه های مرغوب آن در شمال و جنوب ایران و نواحی گرمسیر فارس(کامفیروز) و اصفهان کاشته می شود .

نظرات شما بسیار ارزشمند است...
ادامه مطلب...
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۰۱ ۰ نظر
تعداد بازدید: ۸۲۴۹

خواص برنج و ویتامینهای آن


برنج یکی از اجزای سالم رژیم غذایی می باشد و به هیچ عنوان نباید این غذا را از رژیم حذف نمود. برنج منبع غنی کربوهیدرات های پیچیده و فاقد سدیم و کلسترول می باشد. برنج کالری کمی دارد و فاقد چربی می باشد. سه چهارم لیوان برنج، حدود ۱۶۰ کالری انرژی دارد.

برنج غذایی است که در تمام دنیا شناخته شده است. به طور میانگین، مردم آسیا سالانه ۹۰۸۰۰ تا ۱۸۱۶۰۰ گرم برنج مصرف می کنند. آمریکایی ها سالانه ۹۰۸۰۰ گرم برنج مصرف می کنند.

مردم آسیا به دلیل مصرف زیاد برنج، غذاهایشان دارای چربی اشباع کمتری می باشد، زیرا افزایش مقدار برنج و کاهش مصرف گوشت، به کم مصرف کردن چربی های اشباع کمک می کند.

ادامه مطلب...
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۵۲ ۱ نظر
تعداد بازدید: ۴۳۶۲۸

تقویت شگفت‌انگیز حافظه با ۶ خوراکی تقویت‌کننده


پژوهش‌ها نشان می‌دهد ‌‌مواد غذایی دارای آنتی‌اکسیدان و امگا3 (از میوه‌جات گرفته تا ماهی‌ها) برای تقویت حافظه مفید است.

در مقاله زیر به شش ماده غذایی مناسب برای رشد بخش خاکستری مغز و تقویت حافظه اشاره می‌کنیم.

گردو؛ ضد تخریب

بر اساس پژوهش‌های گذشته، مصرف مواد غذایی حاوی گردو، فرآیند تخریب در مغز موش‌های صحرایی را کاهش داد.

ادامه مطلب "بسیار حیرت آور"

ادامه مطلب...
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۴۱ ۰ نظر
تعداد بازدید: ۳۶۳۳

خواص گردو را بهتر بشناسیم -جمع بندی-

گردو را که می‌شناسید؟ همانی که هر چه مغزش چاق و سفیدتر باشد، قیمتش نجومی‌تر می‌شود. همانی که گرمی آن نفسگیر، اما مقوی است و روغن آن از رفقای قدیمی قلب و کنترل‌کننده خوب کلسترول خون است. این مغز پرخاصیت از نظر طب سنتی گرم و خشک است.gerdoo

در نظرات جمع بندی شرکت کنید ...

ادامه مطلب را از دست ندهید...

ادامه مطلب...
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۳۳ ۱ نظر
تعداد بازدید: ۳۷۷۲

آشنایی با مواد غذایی آرامش‌دهنده اعصاب

عسل، شیر، ماهی، جو دوسر، برنج قهوه‌ای و ... از جمله مواد غذایی هستند که برای مبارزه با استرس و ایجاد آرامش موثر هستند..
آرامش

سیستم عصبی در بدن انسان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها می‌باشد. این سیستم عملکرد ما را تحت کنترل خود دارد و انجام تمام فعالیت‌های فیزیولوژیکی در بدن را تنظیم می‌کند. اگر سیستم عصبی، عملکردی درست و مناسب داشته باشد، سایر قسمت‌های بدن نیز هماهنگ عمل می‌کنند و اگر این سیستم به هر علت دچار نقص شود سایر قسمت‌ها نیز به مشکل خواهند خورد. برای عملکرد درست لازم است تا این سیستم در آرامش باشد. عصبانیت، استرس، اضطراب، بی‌خوابی و ... در عملکرد سیستم عصبی و نیز سایر قسمت‌های بدن تأثیر می‌گذارد.

آرام کردن این سیستم راه‌های متعددی دارد. یکی از بهترین و طبیعی‌ترین راه‌ها برای کسب آرامش اعصاب، استفاده از مواد غذایی آرامش‌دهنده است. در مقاله قبل با تعدادی از این مواد آشنا شدیم. در این مقاله شما را با چند ماده غذایی دیگر آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب...
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۲۵ ۰ نظر
تعداد بازدید: ۳۵۴۵