از فرصت ها استفاده کن قبل از آنکه موجب اندوه شود. امام علی (ع)

باغدار هستید؟ مرجعی برای آموزش شما ورود به باغ شهری

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

خواص حبوبات و نحوه استفاده از آنها

خواص حبوبات و نحوه استفاده از آنها

حبوبات از جمله گیاهان پروتئینی هستند که مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ها خصوصاً ویتامین های گروه B دارند.
حبوبات بسیار کم چرب هستند و منبع پروتئین گیاهی و گلوسیدها محسوب می شوند. از این گذشته این مواد غذایی مفید دارای مواد معدنی و ویتامین های مختلفی از جمله کلسیم، پتاسیم، آهن و ویتامین های گروه B می باشند.

ادامه مطلب...
۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۱ ۱ نظر
تعداد بازدید: ۴۱۳۴

بررسی گردو و خواص آن

gerdooo

امروز قصد داریم تا گردو را مورد بررسی قرار دهیم همانطور که می بینید گردو شباهت بسیار زیادی به مغز انسان دارد صد در صد در کار خدا حکمتی است که گردو را به این شکل آفریده از آنجایی که مغز به امگا 3 نیاز دارد گردو هم سرشار از امگا 3 می باشد که برای مغز انسان خیلی مفید است. امروز در دکتر سلام قصد داریم تا گردو را از صفر تا صد بررسی کنیم به همین منظور اطلاعاتی در رابطه با گردو و عکس های این گیاه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

ادامه مطلب...
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۱ ۰ نظر
تعداد بازدید: ۷۵۵۰

آشنایی با خواص انگور و کشمش

آشنایی با خواص انگور

انگور میوه‌ای است بهشتی که شامل ویتامین‌های آ، ب، و ث می‌باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن،‌ فسفر، پتاسیم و آلبومین است‌. امروزه در طب درمان‌های طبیعی (نتروپت), از رژیم‌های مختلف انگور استفاده می‌کنند. همچنین این میوه را برای درمان بیماری‌های یبوست،‌ عوارض رماتیسم، کم‌خونی و حتی پیشگیری از سرطان  سودمند می‌دانند‌.
انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده بدین گونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است. توجه داشته باشید وقتی انگور میل می‌کنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه‌های خشک مانند برگه هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید، زیرا دچار دل درد می‌شوید.

ادامه مطلب...
۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۸:۴۳ ۲ نظر
تعداد بازدید: ۷۸۰۲

12 رقم جدید گردو در استان فارس


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت : محققان جهاد کشاورزی استان فارس جمعیت های گردوی استان فارس را در مدت 10 سال ارزیابی و 101درخت برتر را در مناطق مختلف استان فارس با ویژگی های مورد نظر گزینش کرده و در نتیجه مطالعات خود امروز 12 رقم جدید و برتر گردو در استان فارس معرفی کردند .
ادامه مطلب...
۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۶ ۲ نظر
تعداد بازدید: ۶۵۰۴