مقاله های موجود در این صفحه:

1-فایده های پوست خشک داخل گردو

              2-مصرف پوست و برگ سبز گردو موجب تخریب کبد می شود

 


پزشکان به افرادی که می خواهند بیماری قند یا همان دیابت نگیرند توصیه می کنند تا از گردو نهایت استفاده را ببرند

بر اساس طب سنتی میوه گردو دارای خواص متعدد برای حفظ سلامتی انسان است یکی از بهترین خواص آن تنظیم قند خون است.

 

گفتنی است پوسته های خشک داخل گردو که در کناره های مغز گردو وجود دارد یکی از منابع با ارزش برای جلوگیری از افزایش قند خون است اما متاسفانه اکثر افراد آن را به عنوان ضایعات دور می ریزد.

 

بررسی ها نشان می دهند که خوردن این پوسته های خشک نیز کمک فراوانی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و یا افرادی که در مرز ابتلا به دیابت قرار دارند می شود

 

مصرف پوست و برگ سبز گردو موجب تخریب کبد می شود

 


  • مطلب صرفا یک مطلب عمومی است اگر به صورت تخصصی و حرفه ای قصد باغداری درخت گردو را دارید و این که قصد تاسیس باغ گردو را دارید کتاب سیر تا پیاز درخت گردو برای شماست.
  • سیر تا پیاز درخت گردو برای باغداری درخت گردو لازم است، هر فردی که در حوزه درخت گردو فعالیت می کند و یا قصد احداث باغ گردو را دارد باید بداند که دنیای باغداری این درخت چه میگذرد و با شیوه های باغداری و نکات اختصاصی این درخت آشنا شود.

 

در صورتی که شما قصد احداث باغ گردو را دارید کتاب سیر تا پیاز درخت گردو شما را برای یک شروع قوی آماده می کند و دیدگاه شما را نسبت به این درخت تغییر خواهد داد.

برای مطالعه جزییات کتاب روی تصویر زیر کلیک کنید


 


یک متخصص گیاهان دارویی با اشاره به مصرف خوراکی برگ و پوست سبز گردو به عنوان کاهنده قند خون، هشدار داد: مصرف خوراکی پوست و برگ سبز گردو موجب تخریب کبد می شود. علیرضا یزدی نژاد در گفت وگو با  ایسنا، با بیان اینکه استفاده از محلول خیسانده برگ گردو موجب تسریع ترمیم زخم های پوستی می شود، اظهار کرد: چنانچه زخم از وسعت زیادی برخوردار بوده و محل آن نیز پوشیده شده باشد، نفتالن موجود در برگ گردو، توسط زخم جذب و موجب تخریب کبد می شود. وی با اشاره به قدمت استفاده از برگ و پوست سبز گردو به عنوان گیاهی دارویی، تصریح کرد: بر اساس مستندات موجود در فارماکوپه آلمان، برگ و پوست سبز رنگ گردو، خواص ضدباکتری دارد که این امر در کمیسیونE  که مرجعی تصمیم گیر در تایید خواص گیاهان دارویی است، نیز مورد تاکید قرار گرفته است. یزدی نژاد، تانن موجود در برگ و پوست سبز گردو را عامل خاصیت ضدباکتری آن عنوان کرد و افزود: نفتالن موجود در این اجزا نیز خاصیت ضدقارچ، ضدباکتری و دورکنندگی بید و حشرات را دارند. وی به خاصیت ضدویروس و ضدسرطان عصاره پوست گردو نیز اشاره کرد و یادآور شد: خواص گفته شده برای پوست و برگ سبز گردو در صورتی اثربخش خواهد بود که به صورت محلول موضعی مورد استفاده قرار گیرد، لذا مصرف خوراکی آنها توصیه نمی شود. به گفته این متخصص گیاهان دارویی، کشور چین و کشورهای نواحی مدیترانه، مراکز عمده تولید گردو هستند و در ایران نیز شهرستان شهمیرزاد که یکی از شهرستان های استان سمنان محسوب می شود، از بزرگ ترین مراکز تولید گردو محسوب می شود.

 

مطالب اموزنده تر برای فهم بهتر:

انگور , خواص ,درخت , و همه چیز ...

چند دلیل خوب برای مصرف بیشتر بادام

چرا گردو را به نام غذای مغز می‌شناسند؟ ۲۰ خاصیت گردو

لیست مصلحات مواد غذایی به تفکیک نوع طبع

گردو بر هر درد بی‌درمان دواست!!

آشنایی با مواد غذایی آرامش‌دهنده اعصاب

آیا می توان از مغز کار بیشتری کشید؟

تقویت شگفت‌انگیز حافظه با ۶ خوراکی تقویت‌کننده