سلام به شما همراهان عزیز

قصد داریم به یکی از پرتعداد ترین سوالاتی که شما در ایمیل ها و تماس های تلفنی مطرح می کنید پاسخ دهیم اما این بار خارج از حوزه باغداری

دوستانی در ارتباط خود از شیوه ی کاری و این که آیا ما در نهایت از کدامیک از برنامه های بازاریابی و طرح های گسترش کسب و کار در مجموعه ی خود بهره میبریم !؟

از اینکه همواره حس خوب همراهی شما همراه ماست متشکریم ♥

بازاریابی در دنیا شیوه های گوناگونی دارد،بازاریابی ای که بسته به نوع محصول و بازارهدفی که گردوی بوانات دارد مورد بررسی و اجرا قرار گرفته است ،بازاریابی گوشه(niche marketing) نامیده میشود.

منظور از بازاریابی گوشه ، بازاریابی برای یک قسمت متمرکز و قابل هدف گذاری بازار است.اغلب کسانی که به دنبال بازاری بی رقابت و مطمئن هستند و سود کلان میخواهند به بازاریابی گوشه روی می آورند.در بازاریابی گوشه صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان به دنبال تنوع محصول نیستند.بازاریابی گوشه به سوی تخصص گرایی پیش میرود.تولیدکنندگان محصولات ارگانیک از این قبیل هستند.تولید محصولات کشاورزی بازاراعظمی را در بردارد این درحالیست که برای محصولات ارگانیک تخصصی شده و بازارهدف بسیارکوچکی را نسبت به بازارهدف محصولات کشاورزی معمولی شامل میشود بنابراین بدلیل آنکه تولیدکننده به سمت رضایت مشتری و تکمیل نیازهای خاص مشتری پیش میرود میتواند مبلغ قابل ملاحظه ای علاوه بر هزینه ساخت به خاطر ارزش افزوده دریافت کند و حاشیه سود بیشتری برای محصولات خاص بوجود آورد.شرکت ها به 2 دلیل بازاریابی انجام میدهند: 1) رشد 2) بقا

* گردوی بوانات یکی از قدرتمند ترین بسترهای تولید و عرضه در زمینه باغداری است *

توجه به رشد در میان شرکت ها نسبت به بقا بیشتر دیده میشود این درحالیست که اولویت با  تداوم و بقاست به خصوص در شرکت های کوچک.

رقابت شدید کشورهایی که قادر به تولید با هزینه های پائین هستند از جمله چین مشکلات زیادی را برای بسیاری از صنایع فراهم کرده است.تولیدکنندگان برای بقا باید خود را با محیط تطابق دهند و استراتژی رقابت از طریق پایین آوردن قیمت مانند چین اشتباه است و به هرحال تجارت به ضرردهی پیش خواهد رفت بنابراین باید بین خود و بازارهای این چنینی تمایز و ارزش افزوده بوجود آورد .ازسوی دیگر باید در نظر داشت که بازارمصرف به سمتی پیش میرود که خواهان کالا و خدمات خاص و لوکس هستند در نتیجه هر اندازه موانع تجارت کاهش یابد ، کشورها و شرکت ها بر رقابت تمرکز بیشتری داشته و بیشتر تخصصی میشوند.

بازاریابی گوشه نیز به عنوان استراتژی رقابتی در نظر گرفته میشود،با وجود اینکه مزایایی از قبیل سوددهی بالا،تخصصی بودن،رقابت کم و اطمینان بالا بر آن حاکم است ولی چند ریسک پنهان دارد برای مثال:

  1. نفوذ رقیبی که میخواهد در بخشی از بازار حضور یابد.
  2. یکنواختی بازار به دلیل ترجیح مشتریان
  3.       ورود محصول جدید

در بازاریابی گوشه باید بدانیم که :

  • مشتریان نیازهای مشخص و معینی دارند
  • مشتریان پاداش شرکت را برای هر چه بهتر مرتفع شدن نیازشان میپردازند
  • بازار گوشه جذابیتی برای دیگر رقبا ندارد
  • پول معینی از تخصصی شدن بازار به دست میآید
  • بازار گوشه یک وسعت، سود و پتانسیل رشد دارد

متداولترین روش برای تشخیص بازار گوشه بررسی بازار وتشخیص محصول گوشه،تحقیق و توسعه و گرایش به خلاقیت و تغییر در جهت بهبود محصول کنونی است.

هلدینگ شرکت های گردوی بوانات نیز برای گسترش و پیشبرد اهداف خود از افراد خبره بهره میگیرد و با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان مربوطه برای میهنی آبادتر تلاش میکند

امید است از آنچه تاکنون در اختیار شما عزیزان قرار گرفته به نحوی شایسته بهره ببرید

در ادامه به چند خدمت اشاره میکنیم 

همواره سعی نموده ایم درک درستی را از حوزه فعالیتمان برای شما ترسیم کنیم آنچه واقعیت تاسیس و مدیریت باغات میباشد را ما در مجموعه گرد آوری کرده ایم ـ تمامی کتب و موضوعات مورد بررسی در سایت تخصصی گردوی بوانات منحصرا نتایج تحقیقات این مجموعه بوده و حق نشر -قیمت گذاری و سیاست های مربوطه تحت عنوان مجموعه تحقیقاتی بازرگانی گردوی بوانات محفوظ می باشد


گردوی بوانات-همواره پیشرو در حوزه باغداری